Sprzedaż osobista.
Można rozróżnić wiele rodzajów sprzedaży. Jednym z nich jest sprzedaż osobista, która polega na werbalnej prezentacji danego produktu lub usługi. Polega ona na odbyciu rozmowy z potencjalnym nabywcą, którego próbujemy skłonić do zakupu oferowanych przez nas dóbr. Rozmowa taka może przynieść lepsze skutki, jeśli połączymy ją na przykład z możliwością obejrzenia, czy nawet skorzystania ze sposobności wypróbowania towaru. Sprzedaż osobista nazywana jest powszechnie najstarszym ze znanych elementów promocji. Istnieje kilka sposób na bezpośrednie dotarcie do klienta. Najpowszechniejszym z nich jest wykorzystanie sprzedawców w sklepach detalicznych. Innym sposobem jest wysłanie przedstawicieli, by ci odwiedzali wybrane mieszkania potencjalnych klientów i dokonywali w nich prezentacji oferowanych dóbr. Nie zawsze taki rodzaj sprzedaży spotyka się z dobrym przyjęciem, często ludzie nie wpuszczają handlowców do swych domostw. Sprzedaż osobista może się tez odbywać poprzez wizyty przedstawicieli handlowych w innych firmach, z którymi można by było nawiązać współpracę.